PhilosophiePhilosophie

Bibliographie

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Kant, I.: Asthetik (Cr - Fl)

* Crawford, D.W., Is there a Conflict between Taste and Judgment in Kant's Aesthetics?, in: R.M. Dancy (Hrsg.), Kant and Critique. New Essays in Honor of W.H. Werkmeister, Dordrecht 1993, S. 125-147.

* Crawford, D.W., Kant's Aesthetics, Diss. University of Wisconsin (Madison, USA) 1965 (D.A.I. 26/06, p. 3403; O.N. 65105-94).

* Crawford, D.W., Kant's Aesthetic Theory, Madison 1974.

* Crawford, D.W., Reason-Giving in Kant’s Aesthetics, in: The Journal of Aesthetics and Art Criticism, 23, 1969, S. 505-510.

* Crego, Ch., El lugar de la belleza artística en la "Crítica del Juicio", in: J.L. Villacañas e.a. (Hrsg.), Estudios sobre la "Crítica del Juicio", Madrid 1990, S. 129-146.

* Crego, Ch. & Groot, G., Schoonheid van kunst en natuur in Kants „Kritiek van het esthetisch oordeelsvermogen“, in: Esthetica en Kunst, 27/1, 1986/87, S. 2-9.

* Croitoru, R. Estetics lui Kant la 200 de ani de la aperitie, in: Revista de Filozofie (Bukarest), 38, 1991, S. 168-170.

* Crowther, P., Fundamental Ontology and Transcendent Beauty: An Approach to Kant's Aesthetics, in: Kant-Studien, 76/1, 1985, S. 55-78.

* Crowther, P., Kant's Theory of Art, in: Filozofski Vestnik (Ljubljana), 1, 1991, S. 27-40.

* Crowther, P., The Kantian Aesthetic. From Knowledge to the Avant Garde, Oxford 2010.

* Cutillas, A., Pensar l’art. Kant, Nietzsche, Tàpies, Baucà, Barcelona 2006.

* Cutler, A.A., The Influence of Aesthetic Considerations upon Kant's Theory of Knowledge, Diss. Yale University (USA) 1896.

* Davenpost, M.M., Kant and Maritain on the Nature of Art, in: The British Journal of Aesthetics, 12, 1972, S. 359-367.

* Dédeyan, D., Justitias blinder Fleck. Über Kants Ästhetik, in: Archiv für Rechts- und Sozialphilosophie, 4/2005.

* Delaere, M., Classifications of Art as Primary Source for Musical Aesthetics. Kant, Hegel, Kierkegaard, and Schopenhauer, in: Sonus (Cambridge (Mass.)), 18/2, 1998, S. 19-32.

* Delbos, V., "La critique de la faculté de juger", in: Bulletin de la Société Française de Philosophie, 4/5, 1904, S. 117-124.

* Delbos, V., Les harmonies de la pensée kantienne d'après "La critique de la faculté de juger", in: Revue de Métaphysique et de Morale, 12/3, 1904.

* Denckmann, G., Kants Philosophie des Ästhetischen. Versuch über die philosophischen Grundgedanken von Kants Kritik der ästhetischen Urteilskraft, Diss. Heidelberg 1947, Heidelberg 1947.

* Denker, R.-D., Natur als Gegenstand der Malerei: Eine vergleichende Vergegenwärtigung kunstphilosophischer Gedanken Kants und kunsttheoretischer Anschauungen Goethes, Diss. Tübingen 1961.

* Dias Carvalho, J., La déduction des jugements esthétiques comme fondement de la réceptivité transcendantale au plaisir, in: G. Almeida & V. v. Rohden & M. Ruffing & R.R. Terra (Hrsg.), Recht und Frieden in der Philosophie Kants. Akten des X. Internationalen Kant-Kongresses, Berlin/New York 2008, Bd. III, S. 511-522.

* Dietrich, G., Das System der Künste in der Ästhetik Kants und der engeren Kantischen Schule unter besonderer Berücksichtigung der Dramatischen Kunst, Diss. Jena 1930.

* Dobrileit-Helmich, M., Ästhetik bei Kant und Schopenhauer, in: Schopenhauer-Jahrbuch, 64, 1983, S. 125-137.

* Dode, R.-E., Ästhetik als Vernunftkritik. Eine Untersuchung zum Begriff des Spiels und der ästhetischen Bildung bei Kant, Schiller, Schopenhauer und Hebbel, Diss. Duisburg 1984, Frankfurt(M.)/Bern/New York 1985.

* Donaldson, Th.J., Connecting Nature and Freedom in Kant's Third Critique, in: Auslegung. A Graduate Journal of Philosophy, 1-2, 1973-75, S. 98-107.

* Dörflinger, R., Die Realität des Schönen in Kants Theorie rein ästhetischer Urteilskraft. Zur Gegenstandsbedeutung subjektiver und formaler Ästhetik, Bonn 1988.

* D'Oro, G., Beauties of Nature and Beauties of Art. On Kant's and Hegel's Aesthetics, in: Bulletin of the Hegel Society of Great Britain, 33, 1996, S. 70-86.

* Dostal, R.J., Transcendental Subjectivity and the Unity of Reason according to Immanuel Kant's "Critique of Judgment", Diss. Pennsylvania State University 1977 (D.A.I. 38, p. 841-A; O.N. 77176-86).

* Duarte, R. (Hrsg.), Belo, sublime e Kant, Belo Horizonte 1998.

* Duarte, R., Seeing a Building. On the Relationship between Empirical Intuition and Aesthetic Apprehension in Kant, in: G. Almeida & V. v. Rohden & M. Ruffing & R.R. Terra (Hrsg.), Recht und Frieden in der Philosophie Kants. Akten des X. Internationalen Kant-Kongresses, Berlin/New York 2008, Bd. III, S. 553-564.

* DuBose, M.M., Aesthetic Transactions: A Study of Kant, Croce, and the New Critics, Diss. University of Georgia (USA) 1978 (D.A.I. 39, p. 3557-A; O.N. 78223-02).

* Dufour, E. & Servois, J., Le statut de l'espace esthétique dans la philosophie kantienne, in: Kant-Studien, 96/2, 2006.

* Dumouchel, D., Kant et la genèse de la subjectivité esthétique. Esthétique et philosophie avant la "Critique de la faculté de juger", Paris 1999.

* Dumouchel, D., L’esthétique pré-critique de Kant. Genèse de la théorie du “goût” et du beau, in: Archives de Philosophie, 60/1, 1997, S. 59-86.

* Dunham, B., Kant's Theory of the Universal Validity of the Aesthetic Judgment, Diss. Princeton University (USA) 1933 [A Study in Kant's Aesthetics. The Universal Validity of Aesthetic Judgment, Lancaster 1934].

* Düsing, K., Der Übergang von der Natur zur Freiheit und die ästhetische Bildung bei Kant, in: J. Schurr e.a. (Hrsg.), Humanität und Bildung. Festschrift für Clemens Menze zum 60. Geburtstag, Hildesheim/Zürich/New York 1988, S. 87-100.

* Effertz, D., Kants Metaphysik: Welt und Freiheit. Zur Transformation der Systeme und Ideen in der "Kritik der Urteilskraft", Freiburg 1994.

* Eisenlohr, K., Die Krise des Ästhetizismus. Die Begründung der subjektiven Ästhetik durch Kant und ihre Fortführung bei Schopenhauer, Diss. Köln 1974.

* Elder, W.N., Kant's Aesthetic Theory, D.Phil. Oxford, 1951.

* Ellington, J.W., The Communicability of Aesthetic Feeling: An Application of Kant's "Critique of Aesthetic Judgment" to the Fine Arts, Diss. University of Chicago (USA) 1959.

* Elliot, R.K., The Unity of Kant's "Critique of Aesthetic Judgment", in: The British Journal of Aesthetics, 8, 1968 [in: R.F. Chadwick (Hrsg.), Immanuel Kant: Critical Assessments, 4 Bde., London 1992; hier: Bd. IV: Kant's "Critique of Judgment"].

* Esser, A.M., Der transzendentale Ansatz in der Ästhetik und die Autonomie der Kunst, in: A. Esser (Hrsg.), Autonomie der Kunst? Zur Aktualität von Kants Ästhetik, Berlin 1995, S. 9-24.

* Essler, W.K., Aspectos vigentes de la estética kantiana, in: Thémata, 2/1985, S. 56-62.

* Essler, W.K., Ästhetische Welterkenntnis bei Kant, 1984.

* Falkenheim, H., Die Entstehung der Kantischen Ästhetik, Berlin 1890.

* Felten, G., Die Funktion des "Sensus Communis" in Kants Theorie des ästhetischen Urteils, München 2003.

* Fenner, H., Die Ästhetik Kants, Bützow 1875.

* Fisher, J. & Maitland, J., The Subjectivist Turn in Aesthetics: A Critical Analysis of Kant's Theory of Appreciation, in: The Review of Metaphysics, 27, 1974, S. 726-751 [in: R.F. Chadwick (Hrsg.), Immanuel Kant: Critical Assessments, 4 Bde., London 1992; hier: Bd. IV: Kant's "Critique of Judgment"].

* Fitzgerald, M.W., The Argumentative Structue of Kant's Deduction of Judgments of Taste, Diss. New School for Social Research (USA) 1979 (D.A.I. 40, p. 1514-A; O.N. 79211-12).

* Flam, L., De esthetica van Kant, Leuven/Amersfoort 1988.