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Neuigkeiten

01.01.1970 Druckversion  |  Schrift: vergrößern verkleinern 

Stellenangebote Philosophie Akademischer Mittelbau; Postgraduate Stipendien und Professuren

 

 

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Termin: 13. September

Mit 4.300 MitarbeiterInnen und rund 32.500 Studierenden bietet die Karl-Franzens-Universität Graz ein anregendes und abwechslungsreiches Arbeitsumfeld. Mit unserer Forschungs- und Lehrkompetenz sind wir eine zentrale Institution am Standort Steiermark.
Das Institut für Philosophie sucht eine/n


Universitätsassistent/in mit Doktorat


(20 Stunden/Woche; befristet auf 6 Jahre; zu besetzen ab 30. Oktober 2017)
Ihr Aufgabengebiet
 Eigenständige Forschung im Bereich "Praktische Philosophie"
 Selbständige Abhaltung von Lehre
 Betreuung von Studierenden
 Mitwirkung bei bestehenden und Entwicklung neuer Forschungsprojekte
 Mitwirkung bei administrativen Aufgaben des Instituts und an der universitären Selbstverwaltung
Ihr Profil
 Abgeschlossenes Studium und Doktorat (oder PhD) in Philosophie
 Einschlägige Lehrerfahrung
 Bereitschaft zur interdisziplinären Zusammenarbeit (z.B. zu Fragen der Historischen Gerechtigkeit, der globalen Verteilung und der Legitimität internationaler Organisationen)
 Internationale Erfahrung (z.B. Studium- oder Forschungsaufenthalte an ausländischen Universitäten)
 Sehr gute Englischkenntnisse
 Freude an der Lehre und bei der Betreuung von Studierenden
 Kommunikations-, Organisations- und Teamfähigkeit
Unser Angebot
Einstufung
Gehaltsschema des Universitäten-KV: B1
Mindestgehalt
Das kollektivvertragliche Mindestentgelt gemäß der angegebenen Einstufung beträgt € 1813.30 brutto/Monat. Durch anrechenbare Vordienstzeiten und sonstige Bezugs- und Entlohnungsbestandteile kann sich dieses Mindestentgelt erhöhen.
Ende der Bewerbungsfrist: 13. September 2017 Kennzahl: MB/120/99 ex 2016/17
Die Universität Graz strebt eine Erhöhung des Frauenanteils an, insbesondere in Leitungsfunktionen und beim wissenschaftlichen Personal und lädt deshalb qualifizierte Frauen ausdrücklich zur Bewerbung ein.
Insbesondere im wissenschaftlichen Bereich freuen wir uns über Bewerbungen von Menschen mit Behinderung, die über eine ausschreibungsadäquate Qualifikation verfügen.
Bei Interesse senden Sie Ihre Bewerbungsunterlagen innerhalb der angegebenen Bewerbungsfrist inkl. Lebenslauf, Foto und relevanter (Dienst-)Zeugnisse unter Angabe der Kennzahl bitte per E-Mail an:
bewerbung@uni-graz.at Karl-Franzens-Universität Graz Personalressort
Universitätsplatz 3 8010 Graz

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Termin: 14. September

 

Wiss. MA. Praktische Philosophie (0,5)

Universität Greifswald

 Stellenausschreibung 17/Ma25 Am Institut für Philosophie der Philosophischen Fakultät der Ernst-Moritz-Arndt-Universität Greifswald ist vorbehaltlich haushaltsrechtlicher Regelungen ab 01.10.2017 bzw. zum frühestmöglichen Zeitpunkt, befristet bis zum 30.09.2020 die Stelle einer/eines teilzeitbeschäftigten (50 v. H.) wissenschaftlichen Mitarbeiterin/Mitarbeiterszu besetzen. Die Vergütung erfolgt nach Entgeltgruppe 13 TV-L Wissenschaft. Arbeitsaufgaben: Die Stelleninhaberin bzw. der Stelleninhaber nimmt Dienstaufgaben in Forschung und Lehre auf dem Gebiet der praktischen Philosophie wahr. Es sind Lehrveranstaltungen in den philosophischen Bachelor- und Lehramtsstudiengängen im Umfang von 2 LVS zu übernehmen. Erwartet wird ferner die Mitarbeit an der Betreuung von Studierenden. Im Bereich der Forschung beteiligt sich die Stelleninhaberin bzw. der Stelleninhaber an den Forschungsinitiativen des Departments für Ethik, Theorie und Geschichte der Lebenswissenschaften. Es werden Aufgaben übertragen, die auch der Vorbereitung einer Promotion bzw. einer Habilitation oder der Fertigstellung eines äquivalenten Forschungsprojekts im Bereich der Praktischen Philosophie förderlich sind. Einstellungsvoraussetzungen: ein mindestens mit „gut“ bewerteter wissenschaftlicher Hochschulabschluss im Fach Philosophie oder vergleichbar einschlägiger im In- oder Ausland erworbener Studienabschluss, der als Zulassungsvoraussetzung zum Promotionsstudium im Fach Philosophie anerkannt werden kann, Promotion, sofern eine Habilitation angestrebt wird, sehr gute Kenntnisse im Bereich der philosophischen Ethik, allgemeine Forschungs- und Schreibkompetenzen, Interesse an der Realisierung eines Promotions-, Habilitations- oder habilitationsäquivalenten Forschungsvorhabens im Bereich der Praktischen Philosophie in Greifswald, Bereitschaft zur didaktischen Weiterbildung und gute aktive Beherrschung der englischen Sprache. Die Universität will eine Erhöhung des Frauenanteils dort erreichen, wo Frauen unterrepräsentiert sind, und deshalb sind Bewerbungen von Frauen besonders willkommen und werden bei gleichwertiger Qualifikation vorrangig berücksichtigt, sofern nicht in der Person eines Mitbewerbers liegende Gründe überwiegen. Diese Ausschreibung richtet sich an alle Personen unabhängig von ihrem Geschlecht. Schwerbehinderte werden bei gleicher Eignung bevorzugt berücksichtigt. Gemäß § 68 Abs. 3 PersVG M-V erfolgt die Beteiligung des Personalrats in Personalangelegenheiten des wissenschaftlichen/künstlerischen Personals nur auf Antrag. Bewerbungskosten können vom Land Mecklenburg-Vorpommern nicht übernommen werden. Für Rückfragen wenden Sie sich bitte an Prof. Dr. Micha Werner, +49 3834 86-3452, micha.werner@uni-greifswald.de. Bewerbungen mit den üblichen Unterlagen (Lebenslauf, akademische Zeugnisse, ggf. Verzeichnis der Publikationen, Skizze des geplanten Forschungsvorhabens -1 Seite-) sind bitte unter Angabe der Stellenausschreibungsnummer 17/Ma25 in elektronischer Form (Datei im PDF-Format) bis zum 14.09.2017 zu richten an: philo_jobs@uni-greifswald.de Ernst-Moritz-Arndt-Universität Greifswald Philosophische Fakultät Institut für Philosophie Herrn Prof. Dr. Micha Werner Baderstr. 6-7 17489 Greifswald

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Termin: 15. September

Am Fachbereich Gesellschaftswissenschaften und Philosophie, Institut für Philosophie, Pro-fessur praktische Philosophie, Prof. Nadia Mazouz, ist zum nächstmöglichen Zeitpunkt be-fristet auf 3 Jahre, soweit keine Qualifizierungsvorzeiten anzurechnen sind, die Teilzeitstel-le (50 % der regelmäßigen Arbeitszeit) einer/eines


Wissenschaftlichen Mitarbeiterin / Mitarbeiters (Doktorandin / Doktorand)


zu besetzen. Die Eingruppierung erfolgt nach Entgeltgruppe 13 des Tarifvertrages des Landes Hessen.
Zu den Aufgaben gehören wissenschaftliche Dienstleistungen in Forschung und Lehre, insbe-sondere ein systematisches Forschungsprojekt in Ethik oder politischer Philosophie sowie eine Lehrtätigkeit im Umfang von 4 SWS auf dem Gebiet der praktischen Philosophie bei gleichzei-tiger Entlastung von übrigen Dienstaufgaben.
Im Rahmen der übertragenen Aufgaben wird die Möglichkeit zu eigenständiger wissenschaftli-cher Arbeit geboten, die der eigenen wissenschaftlichen Qualifizierung dient. Die Befristung richtet sich nach § 2 Abs. 1 Satz 1 WissZeitVG.
Vorausgesetzt werden ein abgeschlossenes wissenschaftliches Hochschulstudium (Diplom, Master oder vergleichbar) im Fach Philosophie sowie Erfahrungen in der Lehre. Erforderlich sind hervorragende Englischkenntnisse und Erfahrungen in der Lehrorganisation. Die Bereit-schaft zur eigenen wissenschaftlichen Qualifizierung mit einem systematischen Projekt in Ethik oder Politischer Philosophie (Promotion) wird erwartet.
Für Fragen steht Ihnen Frau Prof. Nadia Mazouz unter nadia.mazouz@staff.uni-marburg.de gerne zur Verfügung.
Die Philipps-Universität unterstützt die professionelle Entwicklung von Nachwuchswissen-schaftlerinnen und Nachwuchswissenschaftlern durch die Angebote der Marburg Research Academy (MARA), des International Office und der Stellen für Hochschuldidaktik und Perso-nalentwicklung.
Wir fördern Frauen und fordern sie deshalb ausdrücklich zur Bewerbung auf. In Bereichen, in denen Frauen unterrepräsentiert sind, werden Frauen bei gleicher Eignung bevorzugt berück-sichtigt. Bewerberinnen und Bewerber mit Kindern sind willkommen – die Philipps-Universität bekennt sich zum Ziel der familienfreundlichen Hochschule. Eine Reduzierung der Arbeitszeit ist grundsätzlich möglich. Bewerberinnen/Bewerber mit Behinderung im Sinne des SGB IX (§ 2, Abs. 2, 3) werden bei gleicher Eignung bevorzugt. Bewerbungs- und Vorstellungskosten werden nicht erstattet.
Bewerbungsunterlagen (Bewerbungsschreiben, tabellarischer Lebenslauf, Zeugnisse, drei- bis fünfseitiges Exposé der Dissertation, gegebenenfalls Lehrevaluationen sowie eine Ar-beitsprobe im Umfang eines Aufsatzes) sind bis zum 15.09.2017 unter Angabe der Kenn-ziffer fb03-0020-wmz-2017 an Prof. Dr. Thomas Noetzel ausschließlich als PDF-Datei an jobsfb03@staff.uni-marburg.de zu senden.

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Termin: 15. September

 

Institut für Theologie und Frieden

Das Institut für Theologie und Frieden (ithf) ist eine wissenschaftliche Einrichtung der Katholischen Kirche in Trägerschaft der Katholischen Militärseelsorge. Im Zentrum steht die politische und gesellschaftliche Auseinandersetzung mit Fragen des Friedens aus theologisch-ethischer Perspektive. Das Institut hat die Aufgabe, die ethischen Grundlagen politischer Friedensordnung zu erforschen und in den aktuellen friedenspolitischen Diskurs hineinzutragen.

Bewerbungen werden bis 15.9.2017 erbeten an:
Institut für Theologie und Frieden
Prof. Dr. Heinz-Gerhard Justenhoven
Herrengraben 4
20459 Hamburg

bewerbung@ithf.de

Projektleiter/in

TVöD E14 (100%)

Am Institut für Theologie und Frieden (ithf) in Hamburg ist ab 1.9.2017 oder zu einem späteren Zeitpunkt die Stelle für eines/r Projektleiters/in (E 14/100%) zu besetzen. Die Stelle ist auf 3 Jahre befristet mit der Option einer Verlängerung um 2 Jahre.
Sie haben eine abgeschlossene Promotion in katholischer Theologie oder Philosophie mit Schwerpunkt Moraltheologie/Sozialethik/politische Ethik. Sie sind interessiert, ein interdisziplinäres Forschungsprojekt zu den normativen Grundfragen der europäischen Außen- und Sicherheitspolitik durchzuführen: Ausgangspunkt ist die Reaktion europäischer Politik angesichts der Fluchtbewegungen und der Debatte um Fluchtursachen. Sie können sich vorstellen, aktiv im Forschungsteam des Instituts mitzuarbeiten.

E-Mail: bewerbung@ithf.de

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Cambridge, 19. September

 

 Call for Applications

 

 Theme: Race

 Type: Stipendiary Junior Research Fellowship in Arts, Humanities and

 Social Sciences

 Institution: King's College, University of Cambridge

 Location: Cambridge (United Kingdom)

 Date: 2018–2022

 Deadline: 19.9.2017

  King’s College Cambridge invites applications for a four-year Junior

 Research Fellowship from those who are completing or have recently

 completed a doctorate and who intend to pursue a research project on

 some aspect of the study of race.

 

 Ideas of race based on ethnic descent and ethno-religious differences

 have long powerfully shaped human relations and human intimacies.

 Such classifications and naturalized hierarchies have constructed and

 constricted ideas about human capacities in strikingly pervasive

 ways. They have also centred on a whole range of theories about

 inherited characteristics and physical appearances that have served

 to institutionalise and politically enact discrimination in the shape

 of various forms of racisms. Equally, race as a noun has become a

 powerful basis for the collective resistance of communities to ethnic

 prejudice. Better understanding the impact of ideas and practices of

 race and racisms on human society and culture in the past and in the

 present, and the nature and reality of prejudice, is an urgent need.

 This post-doctoral Fellowship is intended to encourage such research

 by enabling the successful candidate to complete a substantial

 research project on some aspect of race. Projects may concern the

 role of race in any part of the world and in any aspect of past or

 present archaeology, anthropology, art, economics, history, law,

 literature, philosophy, psychology, politics, or sociology.

 

 The ideal candidate for this Junior Research Fellowship will have a

 strong background in one or more disciplines within the Arts,

 Humanities, or Social Sciences and have completed an outstanding

 doctoral thesis. It is not a requirement that the candidate’s

 doctoral studies or the work that they submit in support of their

 application should have concerned issues of race, but candidates will

 be expected to show in their applications both how their future work

 relates to the work that they have already done, and that they are

 able to situate their proposed project in relation to current

 research on race. The successful candidate will be expected to engage

 broadly with the whole college community and to organise academic

 activities in the form of seminars/workshops/conferences (for which

 the College will provide modest funding).

 

 A Junior Research Fellowship is a postdoctoral position tenable for

 up to 4 years. Applications are welcome from graduates of any

 university. Candidates will usually have completed their PhD, and

 must not have undertaken more than 2 years of postdoctoral work by

1st October 2018 (i.e. your PhD cannot have been granted before 30th

 September 2016).

 

 Salary:         £20,874 to £26,864

 Hours:                 Full Time

 Contract Type:         Fixed-Term/Contract

 Closes:         19th September 2017

 

 The closing date for applications is 9 a.m. on Tuesday, 19th

 September 2017. Full details, including the method of application,

 are given on the King's College website:

http://www.kings.cam.ac.uk/research/junior-research-fellowships.html

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Cambridge, 19. September

  Theme: Inequality

 Type: Stipendiary Junior Research Fellowship in Arts, Humanities and

 Social Sciences

Institution: King's College, University of Cambridge

 Location: Cambridge (United Kingdom)

 Date: 2018–2022

 Deadline: 19.9.2017

 

King’s College Cambridge invites applications for a four-year Junior

 Research Fellowship from those who are completing or have recently

 completed a doctorate and who intend to pursue a research project on

 some aspect of the study of inequality.

  Inequality within and between human groups is one of the most

 perennial themes across the social sciences, humanities and arts. It

 is also highly topical, with much public and scholarly attention

 being given to the arguments that income inequalities between nations

 have been falling in recent decades, whereas the domestic

 distributions of income and wealth have tended to become more

 unequal, at least within the wealthier countries – in both cases with

 profound political and cultural consequences. The United Nations have

 drawn attention to the linked nature of frameworks of inequality –

inequalities of education, resources, access to knowledge, gender

 inequalities etc. – and have made addressing inequality one of the

 major aims of their Sustainable Development Goals. This post-doctoral

 Fellowship is intended to encourage new research into any aspect of

 past or present inequality, and responses to inequalities, in any

 part of the world, and locally, nationally or internationally,

 whether approached from the angle of archaeology, anthropology, art,

 economics, history, law, literature, philosophy, psychology,

 politics, or sociology.

 

 The ideal candidate for this Junior Research Fellowship will have a

 strong background in one or more disciplines within the Arts,

 Humanities, or Social Sciences, and have completed an outstanding

 doctoral thesis. It is not a requirement that the candidate’s

 doctoral studies or the work that they submit in support of their

 application should have concerned issues of inequality, but

 candidates will be expected to show in their applications both how

 their future work relates to the work that they have already done and

 that they are able to situate their project in relation to current

 research on inequality. Projects that draw on work from different

 disciplines may be particularly welcome. The successful candidate

 will be expected to engage broadly with the whole college community

 and to organise academic activities in the form of seminars /

 workshops / conferences (for which the College will provide modest

 funding).

 

 A Junior Research Fellowship is a postdoctoral position tenable for

 up to 4 years. Applications are welcome from graduates of any

 university. Candidates will usually have completed their PhD, and

 must not have undertaken more than 2 years of postdoctoral work by

1st October 2018 (i.e. your PhD cannot have been granted before 30th

 September 2016).

 

 Salary:         £20,874 to £26,864

 Hours:                 Full Time

 Contract Type:         Fixed-Term/Contract

 Closes:         19th September 2017

 

 The closing date for applications is 9 am on Tuesday, 19th September

 2017. Full details, including the method of application, are given on

 the King's College website:

http://www.kings.cam.ac.uk/research/junior-research-fellowships.html

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Edinburgh, 21. September

 

Research Assistant
Vacancy Ref: : 041008 Closing Date : 21-Sep-2017
Contact Person : Prof Michela Massimi Contact Number :  
Contact Email : michela.massimi@ed.ac.uk

The School of Philosophy, Psychology and Language Sciences is seeking to appoint a Research Assistant for a fixed-term period of 24 months. The position is to support a research project entitled “Perspectival Realism. Science, knowledge and truth from a human vantage point” which is funded by the European Research Council and led by Prof. Michela Massimi.
The successful candidate will be responsible for contributing to the exploration of the core themes of the project through authoring and co-authoring research articles and other scholarly work, conducting literature reviews, carrying out fieldwork as required, and helping to organise two of the project’s international conferences as well as contributing to dissemination and public outreach activities. This position requires someone with a PhD in Philosophy whose area of expertise is history and philosophy of science. They would need proven experience of researching in these interdisciplinary areas and preferably of publishing already research articles in the area, knowledge of physics and history of physics to be able to read relevant scientific articles and do archival research, and the ability to communicate complex information clearly, both in academic and non-academic setting. The post will be based in the Eidyn Research Centre.

This full-time position is 35 hours a week, and is available from January 2018 for a fixed-term period of 24 months.

Salary: £32,548 - £38,833 per annum.

Closing Date: 21st September 2017

For informal enquiries please contact Prof. Michela Massimi: michela.massimi@ed.ac.uk

1. Job Details

Job title: Research Assistant

School/Support Department: School of Philosophy, Psychology and Language Sciences

Unit (if applicable): Philosophy (Eidyn Research Centre)

Line manager: Prof Michela Massimi

2. Job Purpose

We are recruiting a Research Assistant to work on a project funded by the European Research Council and led by Professor Michela Massimi, entitled Perspectival Realism. Science, Knowledge and Truth from a Human Vantage Point. The post (at 1 FTE) will be fixed term for two years and will start on 1 January 2018. This ERC Consolidator project aims to develop a novel view in philosophy of science called perspectival realism, via an interdisciplinary approach, which combines the philosophy of science, with scientific practice, the history of science, and the history of philosophy. In Stage 2 of the project (corresponding to the two years of this postdoctoral position), the main goal is to build on the research outcomes of Stage 1 (concerning modelling practices in particle physics and cosmology) and to investigate —via salient historical case studies — the role of perspectival modelling (including measurement and experimental techniques) in scientific controversies and disagreement among scientists.

3. Main Responsibilities

• The Research Assistant will help the Principal Investigator conduct literature reviews —as required—on two designated historical case studies for the project (the Chemical Revolution and the history of the electron) as well as on other relevant literature in history and philosophy of science and epistemology. (Approx % of time 16%)

• The Research Assistant is expected to author and co-author with the Principal Investigator a series of original research articles. They are also expected to co-edit with the Principal Investigator a collection of papers on Knowledge from a Human Point of View. Historical Perspectives (including proofreading and indexing the volume), and a journal special issue (Approx % of time 48%)

• The Research Assistant will do fieldwork in Cambridge as relevant to gather archive material for J.J. Thomson and the historical case studies of the project. (Approx % of time 16%)

• The Research Assistant will help the PI —as required —with second and third international conferences and will contribute to the dissemination and public outreach activities (including a summer school for children and other relevant outreach events). (Approx % of time 20%)

4. Planning and Organising

The Research Assistant will be expected to manage the day-to-day project objectives, and is expected to work under their own initiative within guidelines and goals set up by the PI, who is available for direction as required. They will be expected to report any major issues to the PI and be able to present solutions.

The Research Assistant must be able to manage and reprioritise unexpected work as it arises, for example in response to new developments in the research field, which bear on the project’s expected outcomes and outputs.

The Research Assistant will be expected to co-ordinate and liaise with other academics and administrative support staff, who are involved in this project, as work progresses; for example, with regard to the organisation of the international conferences, and the dissemination of the project outcomes via the public outreach activities of the project.

5. Problem Solving

The Research Assistant will be responsible for identifying and resolving, in conjunction with other members of the project team, unforeseen issues, which may arise with regard to the project.

6. Decision Making

The Research Assistant will be responsible for making day-to-day decisions, such as producing original research papers, helping with the organisation of the conference, running summer school and other dissemination activities of the project.

7. Key Contacts/Relationships

Regular contact with the Principal Investigator and other members of the project team, both at project meetings and informally at other times.

A good relationship with the IT support staff, senior administrative staff and with the departmental Health & Safety Officer needs to be maintained.

8. Knowledge, Skills and Experience Needed for the Job

Qualifications/Training

Essential

E1- A PhD in Philosophy. The area of expertise required for the Research Assistant is history and philosophy of science.

Desirable

D1- Ideally, the Research Assistant should have proven research expertise in either integrated history and philosophy of science, or in philosophy of science in practice.

Experience

Essential

E2- Proven experience with the interdisciplinary field of history and philosophy of science, such as by producing published research on relevant topics, or by covering these topics as part of their PhD dissertation

Desirable

D2- Experience of working as a research assistant on a large collaborative research project.

D3- History of publications in peer-reviewed journals, particularly on topics relevant to the project.

D4- Experience of communicating research in non-academic settings, and working with non-academic bodies.

D5- Experience of organising events, particularly in a research/pedagogical setting.

Knowledge, Skills and Competencies

Essential

E3- Advanced knowledge of history and philosophy of science (especially history and philosophy of physics).

E4- Knowledge of physics and history of physics to be able to read relevant scientific articles and do archival research.

Desirable

D6- The ability to produce high-quality research articles which can be submitted to top academic journals in the field.

D7- The ability to engage with non-academic bodies, and clearly communicate research results to non-academics.

Personal Attributes

Essential

E5a- Excellent management and organisational skills with the ability to 1) coordinate multiple tasks, E5b-2) effectively prioritise and manage a diverse workload, E5c-3) ability to communicate complex information clearly, communicate and interact effectively, both with other project members and in a non-academic setting, and E5d-4) work, both independently and within a team, with minimum supervision, and to solve problems as they arise.

Desirable

D8- To be willing to engage in interdisciplinary research and cross disciplinary boundaries between philosophy of science, history of science and scientific practice.

9. Dimensions

The Research Assistant will, in collaboration with the grant holder and other members of the project team, help to achieve the main goal of the project. For more information about the ERC project please see:

http://www.perspectivalrealism.org

Applicants are encouraged to direct any inquiry about the research goals and details of the project to the PI, Prof Michela Massimi (michela.massimi@ed.ac.uk).

10. Job Context and any other relevant information

The Research Assistant will be based in the Eidyn Research Centre in the School of Philosophy, Psychology & Language Sciences, and will be expected to liaise regularly with the PI and other members of the project team.

The post is full-time and fixed-term and the post holder will be expected to deliver the objectives of the grant proposal within the set timescale.

Application Procedure

All applicants should apply online by clicking the apply link at the bottom of this page] and submitting an up to date CV. The application process is quick and easy to follow, and you will receive email confirmation of safe receipt of your application. The online system allows you to submit a CV and other attachments.

You will be notified by email whether you have been shortlisted for interview or not. Interviews will be held in October.

This is a full time (35 hours per week) fixed term contract for 24 months. The closing date is 5pm (GMT) on 21st September 2017

Eligibility to Work

In accordance with the Immigration, Asylum and Nationality Act 2006 the University of Edinburgh, as an employer, has a legal responsibility to prevent illegal working and therefore must check that all employees are entitled to work in the United Kingdom (UK).

To do so, the University of Edinburgh requires to see original documents evidencing right to work in the UK before commencement of employment and this is normally carried out at interview. Details will be provided in any letter of invitation to interview.

For further information on eligibility to work please visit our eligibility to work website

If you are not currently eligible to work in the UK, the University has the authority to issue a Certificate of Sponsorship (CoS) to successful candidates who meet the eligibility criteria. The CoS enables candidates to apply for a Tier 2 (general visa) in accordance with current UK Visas and Immigration rules.

For applicants interested in sponsorship information is available on our Working in the UK website

However, if you have previously been sponsored by an employer within the UK but your leave has expired or lapsed and you are no longer in the UK, according to Home Office Visa Immigration rules you cannot apply for sponsorship under any category of Tier 2 for a period of 12 months after the date your visa expired and/or you left the UK.

If you are an academic in the field of sciences; humanities; engineering; medicine; digital technology; or the arts and come from outside the EEA, it may be possible for you to apply for a Tier 1 (Exceptional Talent) visa.

The Tier 1 (Exceptional Talent) visa route offers a greater flexibility in your employment compared to other UK immigration routes, meaning you can, for example, move organisation, location and/or job role. By contrast with, a Tier 2 visa where you are ‘tied to a UK sponsor’. Tier 1 provides greater flexibility in undertaking additional engagements, such as collaborations and is intended as a route to settlement. Allowed absences from the UK are up to 180 days per year without losing the eligibility to qualify for settlement, with no restriction on the reason for absence (unlike Tier 2, where any absences from the UK must be for a purpose consistent with the person’s employment or economic activity, including paid annual leave, or for serious or compelling personal reasons).

You would initially need to apply to be endorsed as an internationally recognised leader or emerging leader in your particular field by a designated competent body (Arts Council England, British Academy, Royal Academy of Engineering, Royal Society, Tech City UK).

Tier1 (Exceptional and Exceptional Promise) Endorsement Criteria

Once successfully endorsed, you are able to apply for a Tier 1 (Exceptional Talent) visa. More information on this entry route is available at UKVI Website.

Conditions of Employment

Pension Scheme

This role is grade UE07 and therefore the post holder is automatically included in membership of the Universities Superannuation Scheme (USS), subject to the USS membership criteria, unless they indicate that they choose not to join the Scheme.

For further information please visit our Pensions website.

Salary

The role is grade UE07 and attracts an annual salary of £32,548 to £ 38,833 for 35 hours, full time, each week. Salary is paid monthly by direct transfer to your Bank or Building Society account, normally on the 28th of the month. Salaries for part-time staff are calculated on the full-time scales, pro-rata to the Standard Working Week.

The University reserves the right to vary the candidate information or make no appointment at all. Neither in part, nor in whole does this information form part of any contract between the University and any individual.

 
Philosophy
Edinburgh has a distinguished place in the history of philosophy, having been home to David Hume and Adam Smith. Philosophy currently has around 30 academic staff.

In the 2014 Research Exercise Framework we have been rated the best philosophy department in Scotland, and the 2nd best in the UK, based on volume of world-leading and internationally excellent research. Our research environment was also rated as 100% conducive to producing world-leading or internationally excellent research. Areas of research specialism include ancient philosophy, epistemology, ethics, language, mind and cognition and philosophy of science.

Philosophy has been taught at the university since its foundation in 1583 and now boasts a vigorous multi-national postgraduate programme, which is one of the largest in the world and includes students taking PhDs and both taught and research-based MScs.

Undergraduate teaching, which draws on our well-established research strengths, ranges from first year classes of around 400 students from around the world (including a first year intake onto Philosophy single and joint honours degree programmes of around 90 students) to specialist fourth year classes of around 20. The Philosophy student society, PhilSoc, was founded in 1871, and is the oldest continuously running society at the University of Edinburgh. PhilSoc is the largest and most active philosophy society in the UK. Most recently, Philosophy’s diverse research and teaching activities have led to the development of Eidyn: The Edinburgh Centre for Epistemology, Normativity and Mind. The centre draws on Edinburgh’s long-standing international reputation for cutting-edge research in epistemology, ethics (especially meta-ethics), and philosophy of mind and cognitive science. Eidyn will be hosting major collaborative research projects across all these areas. Beyond its home school, Philosophy also has a range of inter-disciplinary teaching or research links with Divinity, Economics, Mathematics, European Languages and Cultures, and Politics. It also has inter-disciplinary links with the Science Studies Unit and, in Informatics, the Human Communications Research Centre and the Institute for Communicating and Collaborative Systems, all of which have philosophers on their staff.

www.philosophy.ed.ac.uk
 
The School of Philosophy, Psychology and Language Sciences
The School comprises Philosophy, Psychology, and Language Sciences (Linguistics and English Language). The main aims of the School are to develop our internationally-renowned reputation for research and to use this as a solid foundation for our teaching.

In all subject areas the School is recognized as world-leading, as shown in its high rankings across all areas in the 2014 Research Exercise Framework.

There are 100 + academic staff within the School, and the breadth of expertise ranges from analytic philosophy and the study of English language, through theoretical and applied linguistics and experimental psychology, to cognitive neurosciences and genetic influences on human behaviour. The School is unique in offering outstanding opportunities for inter-disciplinary teaching and in pioneering novel forms of research that reach across traditional boundaries. Each year, the School welcomes a diverse mix of undergraduate and postgraduate students from around the world. The School has well-established links with other areas of the University such Clinical Neuroscience, and Medicine, Informatics and Edinburgh College of Art.

All subject areas have active links with research organizations outwith the University, and a broad network of collaboration with a range of universities around the globe. The School offers extensive support for academics, including dedicated undergraduate and postgraduate teaching offices, a highly experienced research support team, knowledge exchange team and a highly skilled IT resources team.

The School facilities include a range of specialist laboratories and a well-stocked and resourced School library which is supported by a full-time librarian. This is in addition to the nearby University central library. The School is located across two buildings set in the heart of the University’s George Square campus.

www.ppls.ed.ac.uk
 
College of Arts, Humanities and Social Sciences (http://www.ed.ac.uk/arts-humanities-soc-sci)
The College of Arts, Humanities and Social Sciences is a large and diverse part of the University. Led by Vice-Principal Professor Dorothy Miell, it has 12,600 undergraduates, 4,500 taught postgraduates, 2,000 research students and more than 3,100 academic and professional services staff. The College incorporates 11 Schools (Business; Divinity; Economics; Edinburgh College of Art; Education; Health in Social Sciences; History, Classics and Archaeology; Law; Literatures, Languages and Cultures; Philosophy, Psychology and Language Sciences; and Social and Political Science), the Institute for Advanced Studies in the Humanities and the Centre for Open Learning. The College is located on multiple sites across Edinburgh, with the majority of Schools and College Offices based close to the central George Square area. The College, which is recognised as one of the world's leading centres for the arts, humanities and social sciences in research and teaching, has been growing and investing strongly in recent years.

Research Excellence Framework 2014 (REF2014)

The College operates at the highest levels of international quality across a very wide range of disciplines in the arts, humanities and social sciences and submitted the work of more than 750 staff to 23 Units of Assessment in the Research Excellence Framework 2014. The College achieved a superb result, combining a large-scale, broad and diverse submission with very high quality outcomes: 86% of its research impact and 76% of the overall quality profile were assessed as world-leading (4*) and internationally excellent (3*). Using the widely used Research Power index (which combines the submission's overall score for 3* and 4* work with the volume of staff submitted), 12 of the College’s Units were ranked within the top five in the UK, and 18 were ranked first in Scotland. With an assessment of more than 95% at 3* and 4*, we're particularly proud of the outstanding research environment we create for staff and research students.
 
The University of Edinburgh
For more than four centuries, our people and their achievements have rewritten history time and again. They’ve explored space, revolutionised surgery, published era-defining books, paved the way for life-saving medical breakthroughs and introduced to the world many inventions, discoveries and ideas from penicillin to Dolly the sheep. We have believed that anything is possible, we still do.
The latest Research Excellence Framework highlighted our place at the forefront of international research. This adds to our international reputation for the quality of our teaching and our student experience excellence. The University is proud of its success with online teaching initiatives, with 2550 students currently studying its online distance learning postgraduate programmes, and a total to date of more than 2 million enrolments for Edinburgh MOOCs.

As a member of staff, you will be part of one of the world's leading universities, with 20 Schools spread over 3 Colleges that offer more than 1600 undergraduate and 600 postgraduate programmes to over 35,000 students each year. Professional services are critical to this success as well as our world-class teaching, research and student facilities. In fact, we are one of the top employers in Edinburgh, with over 13,000 people spread across a wide range of academic and supporting roles.

As a world-changing, world-leading university, we offer an exciting, positive, creative, challenging and rewarding place to work. We give you support, nurture your talent, develop and reward success and integrate academic, professional and personal career goals, as well as give your career the benefit of a great and distinguished reputation. In addition, our employees benefit from a competitive reward package and a wide range of staff benefits, which include generous holiday entitlement, a defined benefits pension scheme, staff discounts and much more. Access our staff benefits page for further information and use our reward calculator to find out the total value of pay and benefits provided.

The University of Edinburgh holds a Silver Athena SWAN award in recognition of our commitment to advance gender equality in higher education. We are members of the Race Equality Charter and we are also Stonewall Scotland Diversity Champions, actively promoting LGBT equality. The University has a range of initiatives to support a family friendly working environment. See our University Initiatives website for further information.


 

Heidelberg, 22. September

 

Am Philosophischen Seminar der Universität Heidelberg ist frühestens ab

dem 01.04.2018 eine

W 3-PROFESSUR FÜR PHILOSOPHIE

(NACHFOLGE PROF. DR. A. KEMMERLING)

 

wiederzubesetzen.Gesucht wird ein/e Wissenschaftler/in mit systematischen Schwerpunkten in

Bereichen der theoretischen Philosophie. Erwartet wird ferner ein

historischer Schwerpunkt in einer Epoche der Philosophiegeschichte.

 

Voraussetzung für die Bewerbung ist ein abgeschlossenes Hochschulstudium,

Promotion sowie nach § 47 Abs. 2 des Landeshochschulgesetzes die

Habilitation, eine erfolgreich evaluierte Juniorprofessur oder eine

vergleichbare Qualifikation.

 

Bewerbungsschluss ist der 22.09.2017. Bitte senden Sie Ihre Bewerbung mit

den üblichen Unterlagen (Lebenslauf, wissenschaftlicher Werdegang,

Schriften- und Lehrverzeichnis) elektronisch zusammengefasst zu einer

PDF-Datei an den Dekan der Philosophischen Fakultät, Universität

Heidelberg, Voßstr. 2, Geb. 37, 69115 Heidelberg, E-Mail:

philosophische.fakultaet@uni-heidelberg.de.

 

Die Universität Heidelberg strebt einen höheren Anteil von Frauen in den

Bereichen an, in denen sie bisher unterrepräsentiert sind. Qualifizierte

Wissenschaftlerinnen werden besonders um ihre Bewerbung gebeten.

Schwerbehinderte werden bei gleicher Qualifikation und Eignung bevorzugt.

 

Bewerbungsschluss: 22.09.2017

Erlangen, 22. September

Die Philosophische Fakultät und Fachbereich Theologie besetzt im Department Sozialwissenschaften und Philosophie zum nächstmöglichen Zeitpunkt eine

W3-Professur für Theoretische Philosophie

Die Stelleninhaberin / der Stelleninhaber soll das Fach Philosophie in Forschung und Lehre angemessen vertreten. Sie/er soll in zentralen Gebieten der Theoretischen Philosophie (Metaphysik, Philosophie des Geistes, Sprachphilosophie, Erkenntnistheorie) exzellent ausgewiesen sein. Erwünscht sind zudem ein Schwerpunkt im Bereich Logik und Wissenschaftstheorie und ein Schwerpunkt in der Geschichte der Philosophie.

Die Bereitschaft zur Weiterentwicklung der Studiengänge und zur Einbindung in interdisziplinäre Kooperationen an der Universität Erlangen-Nürnberg wird erwartet.

Einstellungsvoraussetzungen sind ein abgeschlossenes Hochschulstudium, pädagogische Eignung, Promotion und zusätzliche wissenschaftliche Leistungen. Letztere werden durch Habilitation oder gleichwertige wissenschaftliche Leistungen nachgewiesen, die auch in einer Tätigkeit außerhalb des Hochschulbereichs oder im Rahmen einer Juniorprofessur erbracht sein können.

Die FAU besitzt das Berufungsrecht. Die beamtenrechtlichen Voraussetzungen für eine Ernennung richten sich nach Art. 10 BayHSchPG.

Die FAU erwartet die Teilnahme an der akademischen Selbstverwaltung, das Engagement zur Einwerbung von Drittmitteln und eine hohe Präsenz an der Universität zur intensiven Betreuung der Studierenden.

Die FAU verfolgt eine Politik der Chancengleichheit unter Ausschluss jeder Form von Diskriminierung. Bewerbungen von Wissenschaftlerinnen werden ausdrücklich begrüßt. Schwerbehinderte Bewerberinnen und Bewerber werden bei ansonsten im Wesentlichen gleicher Eignung, Befähigung und fachlicher Leistung bevorzugt eingestellt. Die FAU trägt das Zertifikat audit familiengerechte hochschule und bietet Unterstützung für Dual-Career-Paare an.

Bewerbungen mit den üblichen Unterlagen (CV, Schriftenverzeichnis, Lehrerfahrung, Drittmitteleinwerbungen, Zeugnisse und Urkunden, etc; Aufsätze in Zeitschriften, die in der ERIH PLUS Liste unter den Kategorien Philosophie oder Wissenschaftstheorie gelistet sind bitte gesondert aufführen) sind webbasiert unter https://berufungen.fau.de/ bis zum 22.09.2017 erwünscht, adressiert an den Dekan der Philosophischen Fakultät und Fachbereich Theologie. Für Fragen und weitere Informationen steht Ihnen das Dekanat unter phil-berufungen@fau.de zur Verfügung

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Mainz, 26. September

 

Das Institut für Geschichte, Theorie und Ethik der Medizin sucht zum nächstmöglichen Zeitpunkt und zunächst befristet

einen wissenschaftlichen Mitarbeiter (m/w)

Ihre Aufgaben:

 

·         Entwicklung eines eigenen wissenschaftlichen Profils in Geschichte, Theorie und Ethik der Medizin bzw. einem Teilgebiet des Fachs mit dem Ziel der Habilitation

 

·         Durchführung und Koordination von Lehrveranstaltungen im Bereich der einschlägigen Pflichtlehre des Fachs

 

·         Mitwirkung an nationalen und internationalen Forschungsaktivitäten des Instituts, insbesondere im durch die DFG eingerichteten Graduiertenkolleg2015/1 „Life Sciences – Life Writing“

Ihr Profil:

 

·         Abgeschlossenes Hochschulstudium der Medizin, Geschichte oder Philosophie bzw. einem anderen affinen Fach

 

·         Für die Fragestellungen des Fachs einschlägige Promotion

 

·         Bereitschaft zum interdisziplinären Arbeiten und Anschlussfähigkeit der eigenen Arbeitsschwerpunkte und Teamfähigkeit

 

·         Erfahrungen im Bereich der durch die Approbationsordnungen vorgesehenen Lehre sind von Vorteil

 

Wir bieten Ihnen:

 

·         Hervorragende Entwicklungs-, Fort- und Weiterbildungsmöglichkeiten in allen drei Teilbereichen des Fachs sowie Möglichkeit zur Habilitation

 

·         Möglichkeit zur Aus- und Fortbildung bzw. Mitwirkung im Bereich der Klinischen Ethik

 

·         Ein dynamisches und interdisziplinäres Forschungsumfeld mit einer hervorragenden Forschungsbibliothek

 

·         Anschluss an zahlreiche regionale Verbünde und nationale/internationale Forschungskooperationen sowie die Möglichkeit zur Teilnahme an spezifischen Förderprogrammen (Mentoring, Personalentwicklung und Coaching)

 

·         Vergütung gemäß Haustarifvertrag bei Vorliegen der Eignungsvoraussetzung nach EG 13 sowie zusätzliche Altersversorgung und Sozialleistungen

 

·         Kinderbetreuungsmöglichkeiten: sofern Plätze frei

 

·         Job-Ticket sowie sehr gute Verkehrsanbindung

Kontakt:

 

Universitätsmedizin der Johannes Gutenberg-Universität Mainz

 

Institut für Geschichte, Theorie und Ethik der Medizin

 

 

Ihr Ansprechpartner bei fachlichen Fragen ist

 

Herr Univ.-Prof. Dr. Norbert W. Paul, Tel.: 06131 17-9545

 

Referenzcode: 50015633

 

www.unimedizin-mainz.de

 

 

 

Bewerbungsschluss am: 26.09.2017

 

 

Bei entsprechender Eignung werden schwerbehinderte Bewerber (m/w) bevorzugt berücksichtigt.

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Konstanz, 28. September

 

Professuren  -  Kennziffer 2017/166

Die Universität Konstanz wird seit 2007 im Rahmen der Exzellenzinitiative des Bundes und der Länder mit ihrem „Zukunftskonzept zum Ausbau universitärer Spitzenforschung“ gefördert.

In der Geisteswissenschaftlichen Sektion, Fachbereich Philosophie, ist zum 01.10.2018 eine

W3-Professur für Theoretische Philosophie unter besonderer Berücksichtigung der Metaphysik, der Erkenntnistheorie und der Logik


zu besetzen.

Die Stelleninhaberin / der Stelleninhaber soll das Fach Philosophie in Forschung und Lehre vertreten und sich in der Selbstverwaltung angemessen beteiligen. Die Lehre erfolgt im Haupt- und Nebenfachstudium des BA-, MA- und Lehramtsstudiums im Rahmen der bestehenden Studien- und Prüfungsordnungen. Zum Profil des Fachbereichs siehe: https://www.philosophie.uni-konstanz.de.

Alle den Professuren des Fachbereichs zugewiesenen Schwerpunkte sind systematisch gegliedert. Gleichzeitig soll jede Professorin / jeder Professor einen historischen Schwerpunkt besitzen, so dass die Geschichte der Philosophie von den Lehrenden insgesamt vertreten werden kann. Dementsprechend wird von der Stelleninhaberin / dem Stelleninhaber gewünscht, dass sie / er das Fach Philosophie und insbesondere die der Denomination entsprechenden Schwerpunkte in der systematischen wie in der historischen Dimension vertreten kann.

Besonderer Wert wird auf international anerkannte wissenschaftliche Leistungen gelegt. Vorausgesetzt werden Habilitation oder gleichwertige wissenschaftliche Leistungen im Fach Philosophie.

Die Bereitschaft zur Kooperation mit anderen Disziplinen und Erfahrung in der Einwerbung von Drittmitteln sind erwünscht.

Die Universität Konstanz bemüht sich um die Beseitigung von Nachteilen, die für Wissenschaftlerinnen im Bereich der Hochschule bestehen. Sie strebt eine Erhöhung des Anteils von Frauen in Forschung und Lehre an.

Die Universität Konstanz setzt sich besonders für die Vereinbarkeit von Familie und Erwerbsleben ein.

Die Universität Konstanz unterstützt Dual Career-Paare. Informationen erhalten Sie unter: http://www.uni-konstanz.de/dcc .

Menschen mit einer Schwerbehinderung werden bei entsprechender Eignung vorrangig eingestellt (Tel. Nr. der Schwerbehindertenvertretung: +49 7531 / 88 – 4016).

Bewerbungen mit den üblichen Unterlagen (Lebenslauf, Schriftenverzeichnis, Verzeichnis der Lehrveranstaltungen, Kopien akademischer Zeugnisse) sowie einem auszufüllenden Bewerbungsbogen (Link siehe unten), gebündelt zu einer pdf-Datei, senden Sie bitte unter Angabe der Kennziffer 2017/166 bis zum 28. September 2017 an den Dekan der Geisteswissenschaftlichen Sektion der Universität Konstanz per E-Mail : geist.sektion@uni-konstanz.de .

Für nähere Auskünfte steht Ihnen Herr Prof. Dr. Peter Stemmer, E-Mail: peter.stemmer@uni-konstanz.de gerne zur Verfügung.

Die eingereichten Bewerbungsunterlagen werden elektronisch weiterverarbeitet und können nicht zurückgesandt werden.

 

 

Termin: 30. September

Professorship for "Ethics in Medicine" (W2, 5 years), Oldenburg

 

The Department of Health Services Research at School VI - Medicine and Health Sciences of the Carl von Ossietzky University Oldenburg seeks applications for the temporary position of a Professorship (W2, for 5 years) for "Ethics in Medicine" commencing as soon as possible

Health services research is one of the main research foci of the newly established School of Medicine and Health Sciences. The Department will fully cover the field of health services research with several professorships and diverse cooperations, thus providing a unique environment for the further academic development of the field in the sectors of ambulant and in-patient care. Important partners are the hospitals within the Medical Campus University Oldenburg, the other departments of the School of Medicine and Health Sciences, in particular the Department of Neurosciences and the Department of Psychology, a supra-regional network of medical practices, the Institute of Philosophy, the Rijksuniversiteit Groningen, the Jade University of Applied Science as well as regional care providers. 

We look for an internationally renowned personality with an outstanding profile in research, publications and acquisition of third-party funds. Expertise in the fields of logical analyses, ethical evaluation and assessment of implications, specifically of technique-based health care concepts and the integration into normative-ethical theories is expected. Research expertise in for instance human-machine-interactions, decision making based on innovative technologies and the impact on patients, society and the health care system, thus providing scientific support for the implementation of health care innovations, should be demonstrated by publications and projects. A strong methodical expertise regarding these topics and the participation in national and international research consortia is of advantage. The appointed professor is expected to fully cover the topics and methods within the field "history, theory and ethics in medicine" in teaching, including an active commitment to newly established forms of knowledge transfer and a participation in the development of new study and graduate programs related to health services research. Preconditions for employment are specified in § 25 NHG. 

To increase the proportion of women in science, equally qualified female candidates will be given preference. Applicants with disabilities will be preferentially considered in case of equal qualification. The position is suitable for part-time employment. 

Applications should include a letter of interest, curriculum vitae, publication list, list of third-party grants, reprints of the five most important pu







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