PhilosophiePhilosophie

Bibliographie

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Dewey, John (Bo - Ma)

* Boer, Tj. de, De naturalistische wijsbegeerte van J. Dewey, in: Tijdschrift voor Wijsbegeerte, 1927.

* Bohnsack, F., John Dewey. Ein pädagogisches Porträt, 2004.

* Boisvert, R.D., Dewey, Subjective Idealism, and Metaphysics, in: J.E. Tiles (Hrsg.), John Dewey. Critical Assessments, 4 Bde., Oxford 1992; hier: Bd. IV: Nature, Knowledge and Naturalism.

* Boisvert, R.D., John Dewey. An "Old-Fashioned" Reformer, in: J. Garrison (Hrsg.), The New Scholarship on Dewey, Dordrecht 1995.

* Boisvert, R.D., Rorty, Dewey and Post-Modern Metaphysics, in: J.E. Tiles (Hrsg.), John Dewey. Critical Assessments, 4 Bde., Oxford 1992; hier: Bd. IV: Nature, Knowledge and Naturalism.

* Bordeau, E.J., John Dewey's Ideas about the Great Depression, in: The Journal of the History of Ideas, 32, 1972.

* Bourne, R., Twilight of Idols, in: J.E. Tiles (Hrsg.), John Dewey. Critical Assessments, 4 Bde., Oxford 1992; hier: Bd. II: Political Theory and Social Practice.

* Boydstone, J.A. (Hrsg.), Guide to the Works of John Dewey, Carbondale 1970.

* Brandt, M., Von der Umwelt zur Mitwelt. Zur Fundierung eines neuen pädagogischen Paradigmas auf der Basis der Philosophie John Deweys, Bern

* Brodsky, G.M., Absolute Idealism and John Dewey's Instrumentalism, in: J.E. Tiles (Hrsg.), John Dewey. Critical Assessments, 4 Bde., Oxford 1992; hier: Bd. IV: Nature, Knowledge and Naturalism.

* Bullert, G., The Politics of John Dewey, Buffalo 1983.

* Burke, Th., Dewey on Defeasibility, in: J.E. Tiles (Hrsg.), John Dewey. Critical Assessments, 4 Bde., Oxford 1992; hier: Bd. IV: Nature, Knowledge and Naturalism.

* Burke, Th., Dewey's New Logic. A Reply to Russell, Chicago 1994, Chicago 1998.

* Buswell, J.O., The Philosophies of F.R. Tennant and John Dewey, New York 1950.

* Büyükdüvenci, S., John Dewey's Impact on Turkish Education, in: J. Garrison (Hrsg.), The New Scholarship on Dewey, Dordrecht 1995.

* Campbell, J., Dewey’s Foundations, in: J. Hintikka & R. Neville & A. Olson & E. Sosa (Hrsg.), Proceedings of the Twentieth World Congress of Philosophy 1998, Bd. VIII: Contemporary Philosophy, 2000.

* Campbell, J., Understanding John Dewey. Nature and Cooperative Intelligence, Chicago/La Salle 1995.

* Capps, D. & J.M., James and Dewey on Belief and Experience, 2004.

* Caspary, W.R., Dewey on Democracy, Ithaca 2000.

* Cochran, M. (Hrsg.), The Cambridge Compaion to Dewey, Cambridge 2010.

* Comstock, W.R., Dewey and Santayana in Conflict. Religious Dimensions of Naturalism, in: The Journal of Religion 45/2, 1965.

* Crosser, P.K., The Nihilism of John Dewey, New York 1955.

* Cunningham, C.A., Dewey's Metaphysics and the Self, in: J. Garrison (Hrsg.), The New Scholarship on Dewey, Dordrecht 1995.

* Cywar, A., John Dewey in World War I: Patriotism and International Progressivism, in: J.E. Tiles (Hrsg.), John Dewey. Critical Assessments, 4 Bde., Oxford 1992; hier: Bd. II: Political Theory and Social Practice.

* Damico, A.J., Dewey and Marx: On Partisanship and the Reconstruction of Society, in: J.E. Tiles (Hrsg.), John Dewey. Critical Assessments, 4 Bde., Oxford 1992; hier: Bd. II: Political Theory and Social Practice.

* Damico, A.J., Impractical America. Reconsideration of the Pragmatic Lesson, in: J.E. Tiles (Hrsg.), John Dewey. Critical Assessments, 4 Bde., Oxford 1992; hier: Bd. II: Political Theory and Social Practice.

* Dearborn, M.V., Love in the Promised Land. The Story of Anzia Yezierska and John Dewey, New York 1988.

* Deneen, P.J., The Politics of Hope and Optimism. Rorty, Havel, and the Democratic Faith of John Dewey, in: Social Research, 66/2, 1999.

* Dennis, L.J., Dewey's Debt to Albert Coombs Barnes, in: J.E. Tiles (Hrsg.), John Dewey. Critical Assessments, 4 Bde., Oxford 1992; hier: Bd. III: Value, Conduct, and Art.

* Dijkhuizen, G., The Life and Mind of Joh Dewey, London 1973.

* Durant, W., Contemporary American Philosophers. Santayana, James, and Dewey, Girard (Kansas) 1925.

* D'Urso, S., Can Dewey Be Marx's Educational-Philosophical Representative?, in: J.E. Tiles (Hrsg.), John Dewey. Critical Assessments, 4 Bde., Oxford 1992; hier: Bd. II: Political Theory and Social Practice.

* Edel, A., Ethical Theory and Social Change, 2000.

* Efron, A., Experiencing "Tess of the D'Urbervile". A Deweyan Account, Amsterdam 2005.

* Eglauer, M., Wissenschaft als Chance. Das Wissenschaftsverständnis des chinesischen Philosophen Hu Shi (1891-1962) unter dem Einfluß von John Deweys (1859-1952) Pragmatismus, Stuttgart 2001 (Münchener Ostasiatische Studien, 79).

* Eisle, J.Ch., Dewey's Concept of Cultural Pluralism, in: J.E. Tiles (Hrsg.), John Dewey. Critical Assessments, 4 Bde., Oxford 1992; hier: Bd. II: Political Theory and Social Practice.

* Eldridge, M., Transforming Experience. John Dewey’s Cultural Instrumentalism, Nashville 1998.

* Engler, U., Kritik der Erfahrung. Die Bedeutung der ästhetischen Erfahrung in der Philosophie John Deweys, Würzburg 1992.

* Ezorsky, G., Inquiry as Appraisal: The Singularity of John Dewey's Theory of Valuation, in: The Journal of Philosophy, 1958 [in: J.E. Tiles (Hrsg.), John Dewey. Critical Assessments, 4 Bde., Oxford 1992; hier: Bd. III: Value, Conduct, and Art].

* Ezorsky, G., Truth in Context, in: J.E. Tiles (Hrsg.), John Dewey. Critical Assessments, 4 Bde., Oxford 1992; hier: Bd. IV: Nature, Knowledge and Naturalism.

* Faly, J.C., Alienation and the Status Quo, in: J.E. Tiles (Hrsg.), John Dewey. Critical Assessments, 4 Bde., Oxford 1992; hier: Bd. II: Political Theory and Social Practice.

* Faralli, C., The Concept of Law according to Dewey's Pragmatik Instrumentalism, in: W. Krawietz & A.A. Martino & K.I. Winston (Hrsg.), Technischer Imperativ und Legitimationskrise des Rechts. Technical Imperative and the Crisis of the Legitimacy of Law, Berlin 1991.

* Featherstone, J., John Dewey and David Riesman: From the Lost Individual to the Lonely Crowd, in: J.E. Tiles (Hrsg.), John Dewey. Critical Assessments, 4 Bde., Oxford 1992; hier: Bd. II: Political Theory and Social Practice.

* Feinberg, W., Progressive Education and Social Planning, in: J.E. Tiles (Hrsg.), John Dewey. Critical Assessments, 4 Bde., Oxford 1992; hier: Bd. II: Political Theory and Social Practice.

* Feinberg, W., The Conflict Between Intelligence and Community in Dewey's Educational Philosophy, in: J.E. Tiles (Hrsg.), John Dewey. Critical Assessments, 4 Bde., Oxford 1992; hier: Bd. III: Value, Conduct, and Art.

* Fesmire, S.A., Educating the Moral Artist: Dramatic Rehearsal in Moral Education, in: J. Garrison (Hrsg.), The New Scholarship on Dewey, Dordrecht 1995.

* Fisch, M.H. (Hrsg.), Classic American Philosophers: Reirce, James, Royce, Santayana, Dewey, Whitehead, New York 1951.

* Fishman, St.M. & McCarther, L., John Dewey and the Philosophy and Practice of Hope, 2007.

* Fitch, R.E., John Dewey and Jahweh, in: The Journal of Religion, 23/1, 1943, S. 12-22.

* Flamm, M.C. & Hickman, L.A. (Hrsg.), The Continuing Relevance of John Dewey. Reflections on Aestehtics, Morality, Science, and Society, Amsterdam 2011 (Value Inquiry Book Series, 223).

* Flower, E., A Naturalistic Psychology, Individual and Social, in: J.E. Tiles (Hrsg.), John Dewey. Critical Assessments, 4 Bde., Oxford 1992; hier: Bd. I: Human Nature and Human Nurture.

* Fott, D., John Dewey. America's Philosopher of Democracy, 1998.

* Frankena, W.K., Three Historical Philosophies of Education. Aristotle, Kant, Dewey, 1965.

* Gale, R.M., Dewey and the Problem of the Alleged Futurity of Yesterday, in: J.E. Tiles (Hrsg.), John Dewey. Critical Assessments, 4 Bde., Oxford 1992; hier: Bd. IV: Nature, Knowledge and Naturalism.

* Gale, R.M., Russell's Drill Sergeant and Bricklayer and Dewey's Logic, in: The Journal of Philosophy, 56, 1959, S. 401-406.

* Garrison, J., Education and the New Scholarship on John Dewey, in: J. Garrison (Hrsg.), The New Scholarship on Dewey, Dordrecht 1995.

* Gavin, W.J., In Dewey's Wake. Unfinished Work of Pragmatic Reconstruction, New York 2003.

* Gayman, C., Not So Funny. A Deweyan Response, in: P. Ghraldelli & J.R. Shook (Hrsg.), Contemporary Pragmatism, Bd. II2, Amsterdam 2005.

* Geiger, G.R., John Dewey in Perspective, New York/London 1958.

* Geyer, D., The Wavering Aim of Education in Dewey's Educational Philosophy, in: J.E. Tiles (Hrsg.), John Dewey. Critical Assessments, 4 Bde., Oxford 1992; hier: Bd. I: Human Nature and Human Nurture.

* Gotshalk, D.W., On Dewey's Aesthetics, in: J.E. Tiles (Hrsg.), John Dewey. Critical Assessments, 4 Bde., Oxford 1992; hier: Bd. III: Value, Conduct, and Art.

* Goodenow, R.K., Racial and Ethnic Tolerance in John Dewey's Educational and Social Thought: The Depression Years, in: J.E. Tiles (Hrsg.), John Dewey. Critical Assessments, 4 Bde., Oxford 1992; hier: Bd. II: Political Theory and Social Practice.

* Gouinlock, J., Dewey's Theory of Moral Deliberation, in: J.E. Tiles (Hrsg.), John Dewey. Critical Assessments, 4 Bde., Oxford 1992; hier: Bd. III: Value, Conduct, and Art.

* Gouinlock, J., John Dewey's Philosophy of Value, 1972.

* Grimm, H., Das moralphilosophische Experiment. John Dewys Methode empirischer Untersuchungen als Modell der problem- und anwendungsorientierten Tierethik, Tübingen 2010.

* Haddock, Ch. (Hrsg.), Feminist Interpretations of John Dewey, 2001.

* Hampe, M., Kritik und Spekulation. Deweys Sicht der Aufgaben moderner Philosophie, in: Deutsche Zeitschrift für Philosophie, 1/2001.

* Harris, W.T., Professor Dewey's Doctrine of Interest Related to Will, in: J.E. Tiles (Hrsg.), John Dewey. Critical Assessments, 4 Bde., Oxford 1992; hier: Bd. I: Human Nature and Human Nurture.

* Hart, C.G., Grounding without Foundations. A Conversation between Richard Rorty and John Dewey to Ascertain Their Kinship, Diss. Toronto 1993.

* Hart, H., Communal Certainty and Authorized Truth. An Examination of John Dewey's Philosophy of Verification, Diss. Amsterdam 1966.

* Hart, H., Dewey's Logic, in: Philosophia Reformata, 1965, S. 13-52.

* Hartshorne, Ch., The Down to Earth Activism of John Dewey, in: J.E. Tiles (Hrsg.), John Dewey. Critical Assessments, 4 Bde., Oxford 1992; hier: Bd. IV: Nature, Knowledge and Naturalism.

* Helm, B.P., Dewey and the Temporalizing of Time, in: J.E. Tiles (Hrsg.), John Dewey. Critical Assessments, 4 Bde., Oxford 1992; hier: Bd. IV: Nature, Knowledge and Naturalism.

* Hickman, L.A., Inquiry. A Core Concept of John Dewey’s Philosophy, in: Free Inquiry, 17/2, 1997.

* Hickman, L.A., John Dewey's Pragmatic Technology, 1990.

* Hickman, L.A., Reading Dewey. Interpretations for a Postmodern Generation, Bloomington  1998.

* Hickman, L.A., Science Education for a Life Curriculum, in: J. Garrison (Hrsg.), The New Scholarship on Dewey, Dordrecht 1995.

* Hickman, L.A., What Was Dewey’s “Magic Number”?, in: J. Hintikka & R. Neville & A. Olson & E. Sosa (Hrsg.), Proceedings of the Twentieth World Congress of Philosophy 1998, Bd. VIII: Contemporary Philosophy, 2000.

* Hildebrand, D.L., Beyond Realism and Antirealism. John Dewey and the Neopragmatists, 2003.

* Hofstadter, R., The Child and the World, in: J.E. Tiles (Hrsg.), John Dewey. Critical Assessments, 4 Bde., Oxford 1992; hier: Bd. I: Human Nature and Human Nurture.

* Hogan, D. & Karier, C.J., Professionalizing the Role of "Truth Seekers", in: J.E. Tiles (Hrsg.), John Dewey. Critical Assess­ments, 4 Bde., Oxford 1992; hier: Bd. II: Political Theory and Social Practice.

* Hogan, D. & Karier, C.J., Schooling, Education, and the Structure of Social Reality, in: J.E. Tiles (Hrsg.), John Dewey. Critical Assessments, 4 Bde., Oxford 1992; hier: Bd. II: Political Theory and Social Practice.

* Holder, J.J., An Epistemological Foundation for Thinking, in: J. Garrison (Hrsg.), The New Scholarship on Dewey, Dordrecht 1995.

* Hollis, M., The Self in Action, in: J.E. Tiles (Hrsg.), John Dewey. Critical Assessments, 4 Bde., Oxford 1992; hier: Bd. I: Human Nature and Human Nurture.

* Holmes, R.L., John Dewey's Social Ethics, in: J.E. Tiles (Hrsg.), John Dewey. Critical Assessments, 4 Bde., Oxford 1992; hier: Bd. III: Value, Conduct, and Art.

* Honneth, A., Democracy as Reflexive Cooperation. John Dewey and the Theory of Democracy Today, in: Political Theory, 26/6, 1998, S. 763-783 [in: R.B. Goodman (Hrsg.), Pragmatism. Critical Concepts in Philosophy, 4 Bde. (Pragmatism's First Decades / Origins and Influences / Moral an Political Issues / Neopragmatism), London 2005].

* Honneth, A., Zwischen Prozeduralismus und Teleologie. Ein ungelöster Konflikt in der Moraltheorie von John Dewey, in: Deutsche Zeitschrift für Philosophie, 1/1999.

* Hood, W.F., Dewey and Technology, in: P.T. Durbin & C. Mitcham (Hrsg.), Research in Philosophy and Technology, Bd. V, Greenwich (Conn.) 1982, S. 189-208.

* Hook, S., John Dewey. An Intellectual Portrait, New York 1939.

* Hook, S. (Hrsg.), John Dewey. Philosopher of Science and Freedom, New York 1950.

* Hookway, Ch., Psychologism and the Pragmatists. Peirce and Dewey, in: Paradigmi. Rivista di Critica Filosofica, 3/2010.

* Horowitz, I., Dewey: The Pragmatic Acquiescence, in: J.E. Tiles (Hrsg.), John Dewey. Critical Assessments, 4 Bde., Oxford 1992; hier: Bd. II: Political Theory and Social Practice.

* Horwitz, R., John Dewey, in: L. Strauss & J. Cropsey (Hrsg.), History of Political Philosophy, Chicago/London 1987, S. 851-869.

* Hoy, T., Toward a Naturalistic Political Theory. Aristotle, Hume, Dewey, Evolutionary Biology, and Deep Ecology, 2000.

* Hurley, P.E., Dewey on Desires: The Lost Argument, in: J.E. Tiles (Hrsg.), John Dewey. Critical Assessments, 4 Bde., Oxford 1992; hier: Bd. III: Value, Conduct, and Art.

* Jackson, Ph.W., If We Took Dewey's Aesthetic Seriously, How Would the Arts Be Thought?, in: J. Garrison (Hrsg.), The New Scholarship on Dewey, Dordrecht 1995.

* Jackson, Ph.W., John Dewey and the Philosopher's Task, 2002.

* Jackson, Ph.W., John Dewey and the Lessons of Art, 1998.

* Jacobson, N.P., The Faith of John Dewey, in: The Journal of Religion, 40/3, 1960.

* Jay, M., The Education of John Dewey. A Biography, 2002.

* Joas, H. (Hrsg.), Philosophie der Demokratie. Beiträge zum Werk von John Dewey, Frankfurt/M. 2000.

* Jörke, D., Demokratie als Erfahrung. John Dewey und die politische Philosophie der Gegenwart, Wiesbaden 2003.

* Kaminsky, J., Dewey's Concept of Art Experience, in: Philosophy and Phenomenological Research, 17/3, 1957, S. 316-330.

* Karier, C.J., "Humanitas" and the Triumph of the Machine, in: J.E. Tiles (Hrsg.), John Dewey. Critical Assessments, 4 Bde., Oxford 1992; hier: Bd. III: Value, Conduct, and Art.

* Karier, C.J., The Rebel and the Revolutionary: Sigmund Freud and John Dewey, in: J.E. Tiles (Hrsg.), John Dewey. Critical Assessments, 4 Bde., Oxford 1992; hier: Bd. I: Human Nature and Human Nurture.

* Kaufman-Osborn, T.V., Pragmatism, Policy Science, and the State, in: J.E. Tiles (Hrsg.), John Dewey. Critical Assessments, 4 Bde., Oxford 1992; hier: Bd. II: Political Theory and Social Practice.

* Kennedy, G., The Hidden Link in Dewey's Theory of Evaluation, in: J.E. Tiles (Hrsg.), John Dewey. Critical Assessments, 4 Bde., Oxford 1992; hier: Bd. III: Value, Conduct, and Art.

* Kennedy, G., Science and the Transformation of Common Sense. The Basic Problem of Dewey's Philosophy, in: The Journal of Philosophy, 1954.

* Kestenbaum, V., The Grace and Severity of the Ideal. Jon Dewey and the Transcendent, Chicago 2002.

* Knight, F.H., Pragmatism and Social Action, in: J.E. Tiles (Hrsg.), John Dewey. Critical Assessments, 4 Bde., Oxford 1992; hier: Bd. II: Political Theory and Social Practice.

* Koch, D.F. (Hrsg.), Principles of Instrumental Logic. John Dewey's Lectures in Ethics and Political Ethics, 1998.

* Koenis, S., John Dewey, filosoof over wetenschap en democratie, in: Kennis & Methode, 17, 1993, S. 320-327.

* Kohlmann, U. (Hrsg.), John Dewey, Karl Kautsky, Leo Trotzki. Ihre Moral und unsere, Lüneburg 2001.

* Kompridis, N., Über Welterschließung: Heidegger, Habermas, Dewey, in: Deutsche Zeitschrift für Philosophie, 3/1993.

* Krüger, H.-P., John Dewey: Die Öffentlichkeit und ihre Probleme, in: M. Brocker (Hrsg.), Geschichte des politischen Denkens. Ein Handbuch, Frankfurt/M. 2007, S. 525-539.

* Krüger, H.-P., Prozesse der öffentlichen Untersuchung. Zum Potential einer zweiten Modernisierung in John Deweys "Logic. The Theory of Inquiry", in: Deutsche Zeitschrift für Philosophie, 1/1999.

* Kultermann, U., Kunst und Wirklichkeit. Von Fiedler bis Derrida. Zehn Annäherungen, München

* Ladenson, R.F., A Theory of Personal Autonomy, in: J.E. Tiles (Hrsg.), John Dewey. Critical Assessments, 4 Bde., Oxford 1992; hier: Bd. III: Value, Conduct, and Art.

* Laird, S., Rethinking "Coeducation", in: J. Garrison (Hrsg.), The New Scholarship on Dewey, Dordrecht 1995.

* Laird, S., Women and Gender in John Dewey's Philosophy of Education, in: J.E. Tiles (Hrsg.), John Dewey. Critical Assessments, 4 Bde., Oxford 1992; hier: Bd. I: Human Nature and Human Nurture.

* Lavine, Th.Z., John Dewey and the Founders: Human Nature and Politics, in: J.E. Tiles (Hrsg.), John Dewey. Critical Assessments, 4 Bde., Oxford 1992; hier: Bd. I: Human Nature and Human Nurture.

* Lawler, P.A., Pragmatism, Existentialism, and the Crisis in American Political Thought, in: J.E. Tiles (Hrsg.), John Dewey. Critical Assessments, 4 Bde., Oxford 1992; hier: Bd. II: Political Theory and Social Practice.

* Leach, M., (Re)searching Dewey for Feminist Imaginaries: Linguistic Continuity, Discourse, and Gossip, in: J. Garrison (Hrsg.), The New Scholarship on Dewey, Dordrecht 1995.

* Lehmann, D., Das Sichtbare der Wirklichkeit. Die Realisierung der Kunst aus ästhetischer Erfahrung. John Dewey - Paul Cézanne - Mark Rothko, Essen 1991.

* Levine, D., Randolph Bourne, John Dewey, and the Legacy of Liberalism, in: J.E. Tiles (Hrsg.), John Dewey. Critical Assessments, 4 Bde., Oxford 1992; hier: Bd. II: Political Theory and Social Practice.

* Llamzon, B.S., Reason, Experience, and the Moral Life. Ethical Absolutism and Relativism in Kant and Dewey, 1978.

* Logister, L., Creatieve democratie. John Deweys pragmatisme als grondslag voor een democratische samenleving, Budel 2004.

* Lohmar, A., Moralität und Sittlichkeit bei John Dewey, in: Allgemeine Zeitschrift für Philosophie, 1/1999.

* Lothstein, A.S., The Pathology of Inwardness: John Dewey's Critique of the "Inner Life", in: J.E. Tiles (Hrsg.), John Dewey. Critical Assessments, 4 Bde., Oxford 1992; hier: Bd. III: Value, Conduct, and Art.

* Manicas, P.T., John Dewey: Anarchism and the Political State, in: J.E. Tiles (Hrsg.), John Dewey. Critical Assessments, 4 Bde., Oxford 1992; hier: Bd. II: Political Theory and Social Practice.

* Manicas, P.T., John Dewey and the Problem of Justice, in: J.E. Tiles (Hrsg.), John Dewey. Critical Assessments, 4 Bde., Oxford 1992; hier: Bd. III: Value, Conduct, and Art.

* Marcuse, H., John Dewey's "Theory of Valuation", in: J.E. Tiles (Hrsg.), John Dewey. Critical Assessments, 4 Bde., Oxford 1992; hier: Bd. III: Value, Conduct, and Art.

* Maritain, J., A Purely Experimental Theory of Value, in: J.E. Tiles (Hrsg.), John Dewey. Critical Assessments, 4 Bde., Oxford 1992; hier: Bd. III: Value, Conduct, and Art.

* Marshall, J.D., On What We May Hope. Rorty on Dewey and Fou­cault, in: J. Garrison (Hrsg.), The New Scholarship on Dewey, Dordrecht 1995.

* Martin, J., The Education of John Dewey. A Biography, Irvington 2003.

* Mathur, D.C., A Note on the Concept of "Consummatory Experience" in Dewey's Aesthetics, in: J.E. Tiles (Hrsg.), John Dewey. Critical Assessments, 4 Bde., Oxford 1992; hier: Bd. III: Value, Conduct, and Art.

* Maxcy, S.J. (Hrsg.), John Dewey and American Education, 3 Bde., Bristol 2002.

* Mayeroff,, M., Some Developments in Dewey's Concept of the Unification of the Self, in: J.E. Tiles (Hrsg.), John Dewey. Critical Assessments, 4 Bde., Oxford 1992; hier: Bd. I: Human Nature and Human Nurture.